Nieuwsbrieven

voor

Nieuwsbrieven zijn een uitstekende manier om geïnteresseerden rechtstreeks op de hoogte te brengen van je laatste nieuwtjes. Het klinkt misschien heel ouderwets om een verhaal te vertellen via e-mail. Toch ‘werken’ mails vaak nog het beste — als je ze goed aanpakt, tenminste.

De belangrijkste regel bij het versturen van nieuwsbrieven is dat je je abonnees er niet mee overspoelt. Je bent niet het enige bedrijf dat communiceert via nieuwsbrieven. Reserveer je nieuwsbrief voor de belangrijke momenten en speciale gelegenheden. Met andere woorden: zorg ervoor dat je écht iets te vertellen hebt.

Als je een nieuwsbrief wil uitsturen, mag je het jezelf niet te makkelijk maken. De traditionele aanpak van één uniforme mail volstaat namelijk al even niet meer. Wie volhardt in de boosheid, zal merken dat zijn return on investment ver onder het potentieel blijft. Het is veel efficiënter om te segmenteren per doelgroep. Wil je nog beter doen? Dan moet je ervoor zorgen dat de juiste mensen op het juiste moment in contact komen met jouw boodschap. Want hoewel mail een asynchroon medium is, openen de meeste ontvangers hun mails toch binnen de eerste paar (en zeker binnen de eerste 24) uur.

Door te automatiseren kan je nog een stapje verder gaan. Zeker in combinatie met een webshop, zorgt automation voor goede resultaten. Dankzij automation kan je iemand die interesse toont in je product in de weken daarna op geregelde tijdstippen herinneren aan zijn interesse, onder meer via e-mailmarketing. Een andere optie is dat je de klant na een aankoop of bestelling geregeld laat horen waarom hij de juiste keuze maakte.

Lees in deze pdf alles over 'Marketing en communicatie' in design.

Download de pdf

Events en workshops

De creatieve sector lééft. Dankzij deze events en workshops hou je de vinger aan de pols.