Koop jij ook Belgisch?

De lijst met mode- en designmerken uit eigen land is lang en divers, en dat mag geweten zijn. De 'Ik koop Belgisch'-campagne van Flanders DC, in samenwerking met MAD Brussels, Creamoda en WBDM, zet labels van eigen bodem in de kijker en moedigt consumenten aan om lokale merken met trots te dragen. De 'Ik Koop Belgisch'-campagne (#ikkoopbelgisch) heeft sinds kort ook het Franstalige luik 'J'Achète Belge' (#jachetebelge) bij.

Belg als ambassadeur van eigen labels

Uit onderzoek van de Belgische modefederatie Creamoda is gebleken dat maar liefst acht op de tien mensen niet weten welke merken Belgisch zijn. We willen hier iets aan veranderen door de 'Ik Koop Belgisch'-campagne democratisch open te stellen voor alle betrokken partijen en het zo tot een beeldmerk te maken waar je niet meer naast kan kijken. 

Waarom Belgisch kopen?

Je geeft niet enkel de lokale economie een boost, je ondersteunt er ook een lokale droom mee. Het ontbreekt ons soms aan een gezonde dosis chauvinisme. Belgen moeten trots zijn om een merk van eigen bodem te dragen of in hun interieur te integreren, daarom is het belangrijk de Belgische merken extra in de kijker te zetten. Zeker als ze willen opboksen tegen de grote internationale spelers die onze markt veroveren.

Tijdens Design September 2018 werd er in Brussel een #ikkoopbelgisch-parcours georganiseerd. Lees er hier meer over.

ik koop belgisch j'achète belge

Ontdek meer dan 900 Belgische merken op de site van Ik Koop Belgisch.