Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
Ga naar de specifieke pagina voor jouw sector.
Je hebt een hele weg afgelegd om een klant binnen te halen. Hij moest jou niet alleen vinden; hij moest ook overtuigd worden van de meerwaarde van jouw product of dienst én uiteindelijk overgaan tot een effectieve aankoop. Je mag dan ook niet achterover leunen als je eenmaal iets verkocht hebt: probeer die klant aan jou te binden. Als hij tevreden is, komt hij misschien terug om iets anders te kopen. En wie weet wordt het een vaste klant, die van de daken schreeuwt hoe tevreden hij is, en die zo weer andere klanten aantrekt...
Als je B2B werkt, zijn de volgende aspecten enorm belangrijk:
leveringen
De producten die als eerste geleverd worden, hebben vaak de beste doorverkoop. En doorverkoop is essentieel. Als een winkel goed verkocht heeft voordat hij het volgende seizoen komt aankopen, is de kans groot dat hij het budget verhoogt.
inform and educate
Bij de levering van de goederen kan je catalogi voegen, of op een andere manier extra info verschaffen over het product (bv. bepaalde productietechnieken uitleggen of tonen hoe klanten multifunctionele of ingewikkelde stuks kunnen dragen). Bezoek de winkel en organiseer er workshops: het verkoopteam kent je product of het concept van je collectie vaak niet. Hoe beter ze geïnformeerd zijn, hoe beter ze je product kunnen verkopen en hoe meer ze gemotiveerd zijn om dit te doen.
customer service
Het is belangrijk dat je klant een single point of contact heeft bij wie hij terecht kan met zijn vragen én dat deze meteen opgevolgd worden. Onderschat de kracht van een goede customer service niet.
Lees in deze pdf alles over 'Verkoop' in mode.
Download de pdfDe creatieve sector lééft. Dankzij deze events en workshops hou je de vinger aan de pols.
Cookies opgeslagen