Duurzaam ondernemen is voor Murielle Scherre geen marketingstrategie, maar een dagelijkse drijfveer bij het uitbouwen van haar lingeriemerk la fille d’O. “Ecologische keuzes maken is de enige manier waarop ik kan ondernemen”, zegt ze daarover in de campagne 'Ondernemers ondernemen voor iedereen'.

Een bewuste keuze voor duurzame materialen en lokale productie zijn essentieel voor Scherre en la fille d'O. Met ateliers in Kemmel en Wevelgem, een stoffenfabrikant in Deinze en haar eigen woon- en werkplek in Gent heeft Murielle Scherre van lokale productie haar handelsmerk gemaakt, maar daar hangt een stevig prijskaartje aan vast. “Voor mij is het de meest logische manier van werken, maar niemand doet het nog zo, omdat het alles veel duurder maakt”.

 

Murielle Scherre


Deze video werd door Hotel Hungaria gemaakt voor de campagne Ondernemers ondernemen voor iedereen. Meer inspirerende verhalen over Vlaamse ondernemers en hun passie vind je op de website. 'Ondernemers ondernemen voor iedereen' is een campagne van de Vlaamse Overheid en het Agentschap Innoveren en Ondernemen, met steun van Flanders DC, Unizo en Voka.