Expertendag Design: Klanten

Georganiseerd door
Flanders DC

Als ondernemer in de designsector heb je in de loop van de jaren een mooi klantenbestand opgebouwd. Maar hoe goed ken je je klanten en speel je in op hun specifieke noden? Hoe zorg je ervoor dat ze via word of mouth nieuwe klanten aanbrengen? Hoe geraak je binnen bij grote bedrijven en bij de overheid? Hoe ga je van ‘iedereen’ naar een zeer gerichte opsplitsing van je klantengroepen? Welke tools maken een digitale klantenopvolging piece of cake? En wordt het geen tijd om je salespitch of prospectiestrategie nog eens op te frissen?

Op al deze — en nog veel meer — vragen bieden we graag een antwoord op onze Expertendag Klanten, specifiek voor groeiende of mature designondernemingen. Op dinsdag 3 december 2019 nodigen we 6 experts in dit vakgebied uit. Schuif in kleine groepjes bij hen aan op de sofa of leg hen jouw eigen case voor tijdens een 1-op-1 gesprek. ‘s Middags is er uitgebreid tijd voor netwerking bij een lekkere lunch en na afloop heffen we samen het glas. En dat allemaal in de majestueuze gebouwen van Zaventem Ateliers, een creatieve hub voor architectuur, interieurontwerp, scenografie en design.

Hoe?

Er zit een heel arsenaal aan doorgewinterde specialisten uit alle hoeken van de designsector én daarbuiten klaar om al je vragen te tackelen. In kleine groepjes wissel je op een sofa van gedachten met straffe experts. Je kan ook een persoonlijk gesprek met een aantal van hen reserveren. ’s Middags schuiven we allemaal samen aan voor lunchbuffet.

Concreet

Je kiest zelf bij welke sprekers je graag in een klein groepje op de sofa plaatsneemt. Je kan ook aangeven of je graag een 1-op-1 gesprek hebt en zo ja, welke experts je voorkeur wegdragen. Wij zorgen voor een gepersonaliseerde dagplanning, maximaal rekening houdende met je voorkeuren, zodat je zoveel mogelijk uit deze dag kan halen.

Een ticket kost 50 euro excl btw, lunchbuffet en afsluitende drink inbegrepen.

Deze Expertendag is bedoeld voor groeiende of mature designondernemingen en ontwerpers die B2B verkopen.

Programma

Je kan een keuze maken uit volgende thema's en experts:

Business Development - Ruben Decancq (Showpad)

Schuif voor een interactieve sessie ‘Business Development’ in al haar aspecten aan op de sofa van Ruben Decancq, Enablement Specialist bij Showpad. Ruben heeft gedurende de voorbije 4 jaar o.a. kennis opgedaan als international business developer en heeft een succesvol ‘BD’-team uitgebouwd en geleid in België en Duitsland. Tijdens de sessie wordt niet alleen de evolutie van ‘lead naar prospect’ uit de doeken gedaan, maar zal ook aandacht worden besteed aan topics zoals ‘de ideale doelgroep’, ‘social selling’ en ‘winning messaging’. Deze praktijkgerichte ervaringsuitwisseling zal een directe en positieve impact hebben op uw dagelijkse sales. Ruben deelt tot slot niet alleen zijn kennis tijdens een sofasessie, maar doorgrondt ook graag jouw eigen case in een 1-op-1-gesprek.

Je klant als ambassadeur - Kate Stockman

We worden vandaag sterk beïnvloed door onze peers en de mensen die we geloofwaardig vinden. Als zij iets aanprijzen of recenseren dan geloven we dit veel meer dan als er bewust betalende reclame wordt gemaakt. Word-of-mouth in de ruime betekenis van het woord is dan ook een cruciaal onderdeel van je communicatieverhaal en dit uiteraard zowel digitaal als live. Maar denken we genoeg aan onze klanten als levende pub voor ons werk? Zij die met ons (blijven) werken en tevreden zijn kunnen een grotere rol spelen in het ‘high-lighten’ van onze kwaliteiten. Ze worden als het ware ‘real life’ ambassadeurs die proefondervindelijk kunnen vertellen wat ze goed vinden aan ons werk, onze producten en onze diensten (en wat niet).
Wie zijn jouw ambassadeurs? Welk platformen kies je om je bedrijf of merk te promoten? Zijn jouw klanten jouw ambassadeur en fan? En nog belangrijker: hoe benader je je klant hier het beste over en wat kan je verwachten?
Heb je vragen over hoe je je klanten meer als jouw ambassadeur kan inzetten en zoek je concrete tips hoe deze communicatie naar buiten te brengen? Schrijf dan in voor de sofasessie en/ of een persoonlijk gesprek met Kate Stockman.

Na jaren als creatief directeur & creatief strateeg in de reclame en fashion wereld, helpt Kate Stockman met haar bedrijf Stockmanverstraete bedrijven en merken in heel hands-on strategische change & innovatie processen. Dit niet alleen om weerbaar(der) te zijn en efficiënter om te gaan met de oprukkende technologisering maar ook om hun boodschap en communicatiekanalen relevanter & futureproof te maken. Daarnaast is ze al jaren gastprof Trendimplementatie binnen Idea & Innovation Management op de Erasmus Hogeschool in Brussel.

Procurement werken voor grote(re) bedrijven - Bart De Waele

Je wil voor grotere bedrijven gaan werken en wil meer inzicht verwerven in de aankoopprocedures van deze categorie van bedrijven? Hoe gaan ze op zoek naar diensten en producten, hoe selecteren ze en volgen ze nieuwe leveranciers op? Wat zijn de tips en tricks om slimmer en efficiënter met dit soort bedrijven samen te werken als leverancier van creatieve diensten en/of producten? Bart De Waele geeft graag zijn kijk op de zaak tijdens zijn sofasessie, of in een persoonlijk gesprek. Bart is CEO van het digital-centric agency Duke & Grace. Met klanten als Belfius, Partena Ziekenfonds, Rock Werchter, Alpro, Ray-Ban, Infrabel en Midas heeft hij heel wat ervaring in procurement opgebouwd.

Werken voor de overheid verbeter je aanbestedingsstrategie - Bart Candaele

Werken voor de overheid, voor velen lijkt het geen evidentie. Toch zijn er tal van voordelen aan leverancier zijn voor de overheid. Waar vind je aanbestedingen? Hoe kan je je overtuigend kandidaat stellen? Hoe gaat het in zijn werk en waarmee moet je allemaal rekening houden wanneer je gaat werken in opdracht van de overheid? Bart Candaele vertelt er graag over op zijn sofa. Bart is afdelingshoofd ondernemerschapsstimulering bij het agentschap Innoveren & Ondernemen van de Vlaamse overheid. De laatste tien jaar was hij ook juridische verantwoordelijk voor de overheidsopdrachten van het agentschap, zodat hij het aankoopbeleid van de overheid zeer goed kent.

Klantenpsychologie - Vanessa Beniers

Hoe maak je ‘echt contact’ met klanten? Waarom kiezen nieuwe potentiële klanten voor jou en niet voor een concurrent? We zoemen in op de emotionele factor van contact maken en op de echte behoeften van klanten. Geef klanten iets waardevols van jezelf en ze zullen jou eruit pikken om mee in zee te gaan.
Vanessa Beniers heeft een rijk gevulde carrière in sales. Ze schreef enkele handleidingen en gaf ook opleidingen over de optimale omgang met een (potentiële) klant. Intussen past ze haar salesexpertise toe op de B2B-verkoop van haar eigen kledinglabel FAM. Vanessa’s uitgangspunt is altijd het menselijke aspect van de klant. Ze geeft tijdens haar sofasessie een introductie in klantenpsychologie, in hoe je lichaamstaal optimaal inzet en in hoe je gemakkelijk ‘ja’-antwoorden genereert.

Growth Hacking - David Van der Auwera

Growth hacking is een experimentele marketing methode of techniek waarbij gebruik gemaakt wordt van visie, online marketing, de juiste tools, data, techniek en creativiteit om dat ene doel te bereiken: groei. Dit zowel op korte als op lange termijn. Growth hacking is een manier van denken, een skill-set, een manier van aanpakken, een strategie en een visie.

David Van der Auwera vertelt op zijn sofa of in een persoonlijk gesprek wat growth hacking kan betekenen voor jouw bedrijf. David is oprichter van GrowForce, het referentie sales strategy en growth marketing agency in Vlaanderen. David deelt graag expertise vanuit zijn sales en marketing c-level ervaring, nationaal en internationaal, en een uitgesproken passie voor sales en marketing technologie en efficiency. Naast GrowForce is David tevens ondernemer in de Medical Device sector, met bedrijven in portfolio als OrthoGrow en Deo.care

Wil jij de klantenstrategie binnen jouw onderneming een boost geven? Schrijf je dan hier in. 

Datum

3 december 2019

10:00 - 17:00

Locatie

Zaventem Ateliers
Fabrieksstraat 15/19

1930 Zaventem, België

Toon op Google Maps

Organisator

Flanders DC

Prijs

50 euro (excl. btw)

Andere activiteiten