Administratie en team

voor

Je bent gestart met je zaak en alle oprichtingsformaliteiten zijn in orde. Dit betekent dat je al een indrukwekkend parcours hebt afgelegd: proficiat!

Niet alleen heb je de dappere beslissing genomen om een eigen zaak uit te bouwen, je hebt je ook door de opmaak van een businessplan geworsteld — of je bent erdoor gefietst, dat kan natuurlijk ook — en een marketing- en communicatiestrategie bedacht.

Even ademhalen en terugblikken op wat je al verwezenlijkt hebt, is geen overbodige luxe. Want je bent er natuurlijk nog niet. Zelfs na de opstart krijg je met een heel aantal formaliteiten af te rekenen, en sommige daarvan moet je blijvend uitvoeren. In dit onderdeel vind je de nodige informatie om deze taak tot een goed einde te brengen. We leren je meer over de kunst van het boekhouden, het afsluiten van de juiste verzekeringen, je btw-verplichtingen, je belastingen, je personeelsadministratie en, niet te onderschatten: je kasplanning of cashflowplanning.

Dé ondernemersgids voor jouw sector

Download de pdf

Vragen over hoe je jouw financiële of personeelsadministratie moet aanpakken?