Branding & fashion café

Georganiseerd door
Flanders DC

Succesvolle modemerken bouwen steeds op een sterk concept, maar veel bedreven concepten worden daarom niet een succesverhaal. De vertaling van het concept naar de collectie is voor velen nog eenvoudig, maar bij het doorvertalen in een merk, marketing- & communicatiestrategie stuiten we soms tegen de muur. Daarom organiseren Stima en Flanders DC (voorheen FFI) dit seminarie.

Leer of ontdek hoe...

... een merkstrategie ontwikkeld en uitgebouwd dient te worden.

Ooit was Vandevelde een fabrikant die aan retailers leverde. Over de laatste 20 jaar bouwde Vandevelde een portefeuille uit van drie succesvolle merken. Louis De Saint Michel, Global Brand Director bij Vandevelde, geeft ons inzage in het nut, de opzet en de uitbouw van de driemerkenstrategie.

... je met moderne technologie succesvolle merken kan bouwen.

Karinna Nobbs is programma-coördinator en lesgever van 'master degree in digital fashion strategy' aan de British School of Fashion. Zij is een referentie in de mode-industrie maar vooral een experte in nieuwe technologie. 

... een merkvaloriserende merkcommunicatie uitgebouwd wordt.

Bert Callens van Creative Criminals geeft zijn visie over hoe je moderne technologie en creatieve communicatiestrategieën kan toepassen om modemerken op te bouwen.

... Belgische mode-ontwerpers succesvol zijn.

Sofie Jacobs heeft juist haar doctoraatsthesis rond 'Het succes van Belgische modedesigners' afgewerkt. Verbonden aan de Universiteit Antwerpen Management School legt zij zich toe op de creatieve sector in het algemeen en de Belgische modesector specifiek. Iemand met een frisse kritische kijk op de modesector, die ons kan bijbrengen wat succesfactoren in ondernemen in mode kan zijn.

Opkomende modemerken dagen de experten uit met hun ervaring en kennis rond het opstarten van een eigen merk: W.R.Yuma (Sebastiaan de Neubourg), Comme Les loups (Isabel Naesens), Suitcase (Geert Mertens) en LN Knits (Ellen Kegels). Ze geven een korte presentatie waarin we inzage krijgen in hun merk, product en historiek en hoe zij hun merkstrategie, merkpresentatie, merkbeleving oprichten, met als afsluiter het resultaat (waar ze staan in de markt vandaag).

Programma

  • 17u: Receptie
  • 18u: Welkom door de expertgroep Branding van STIMA en Ann Claes, Flanders DC
  • 18u10: TED sessions van 7 minuten van 4 jonge fashion designers:
    • Sebastiaan de Neubourg (Yuma): 3D-geprinte brillen
    • Isabel Naesens (Comme les loups): handgemaakte strikken in België
    • Geert Mertens (Suitcase): persoonlijk samengestelde outfits thuis geleverd
    • Ellen Kegels (LN Knits): fair-trade en handgemaakte collecties
  • 18u45: Pauze met broodjesbuffet
  • 19u30: Keynote sprekers
    • Louis de Saint Michel, Global Brand Director Van de Velde: Branding after white labeling
    • Sofie Jacobs, Researcher Creative Industries Antwerp Management School: Unraveling Belgian Fashion Designers
    • Karina Nobbs, Fashion Branding Expert: Using technology to build fashion brands
    • Bert Callens, Creative Criminals: How digitalisation is changing the marketing & advertising around brands
  • 21u30: Netwerkdrink
  • 22u30: Afsluiting
Datum

28 maart

17:00

Locatie

Lindner Hotel
Lange Kievitstraat 125

2018 Antwerpen, België

Toon op Google Maps

Organisator

flandersdc

Prijs

Via Flanders DC: 1 inschrijving 75 euro; 1+1 inschrijving 100 euro (50 euro elk)

Andere activiteiten

Heb je een vraag, een probleem of ben je op zoek naar een kritisch klankbord voor je creatief project?